Vårbilder

En dag som denna gråa höstdag finns det inte så mycket annat att göra än att titta bakåt och drömma sig bort till våren igen. Just nu känns den oändligt långt borta… och som jag längtar! Maj tycker jag är en av de härligaste månaderna. Allt är i kommande och man har alla planer framför sig!

I mitten av maj detta år tog vi en härlig vårtripp till Öland. Vi såg många tärnor i skyn.

… och myggor med för den delen!!! 🙂

Vi såg väldigt vackra solnedgångar.

Vissa solnedgångar var rent av osannolika!

Förstå vår glädje när dovhjortarna dök upp i detta ljus…

Nu är det dvala genom höstmörker och vinter som gäller… 8 långa månader kvar tills att det är vår igen. Nedräkningen har börjat! Vi har en riktigt härlig vårresa planerad framför oss, till ett mål vi aldrig besökt förrut. Jag kan knappt vänta.

 

~ av ÅsaV på 22 september 2012.

9 svar to “Vårbilder”

  1. Härlig bildserie du bjuder på. Gillar särskilt sista bilden som känns riktigt unik vad gäller dovhjort. Våren kommer tids nog men först en färgsprakande höst och en kall härlig vinter med mycket snö 😉

  2. Riktigt härliga bilder! … Myggorna och dovhjorten blev mina favoriter! Själv gillar jag även hösten, en speciell känsla finns dock…. och så vackra färgar! … bland grått:)
    Margi

  3. Wow! Vilka personling, stilistisk och personliga bilder. Fantatiskt bild på Dovhjorten. Du har inte någon utställning eller dyl. på gång?

    • Hej Tobias! Tack snälla du för omdömet om bilderna! 🙂
      Neej du… det finns inga planerade utställningar alls… Men nån gång skulle det vara kul att sparka igång med sådana igen!

  4. Underbart inlägg med fantastiskt fina bilder!
    Jag njuter av att titta….
    Morgan

  5. Underbara bilder, sååå jäkla fina! Och visst förstår jag lyckan när dovhjorten kom där, så magiskt vackert!

    Sen älskar jag bilden på myggorna :))

  6. Fantastiska bilder allihopa men den sista är ju hur underbar som helst 🙂

    /Henrik

  7. Jag har varit inne tidigare och njutit av dina härliga Ölandsbilder och var säker på att jag kommenterat men ser att det har jag tydligen inte. Jag blev säkert stum av beundran och glömde bort att skriva något. Så härliga bilder och jag bara älskar den sista med dovhjorten i siluett mot den brinnande bakgrunden. Magiskt!

  8. Undebar vår- försommarkänsla i bilderna! Mycket njutbart i höstrusket.

    /Erik

Lämna en kommentar