Stadsharen hälsar på

140702_4954

Han är ju så söt våran hare utanför jobbet! Här satt han så nära att öronen inte ens fick plats i bild! Han sitter en dryg meter ifrån mig, utan att han själv vet om det. Det är inte mig han tittar in i ögonen, utan sin egen spegelbild i fönstret. Mig kan han inte se. I vanliga fall ligger han vid sin stolpe och sover mest hela dagarna. Men idag när jag hade kameran med mig var det full action!

140702_4943

Ett tag försökte han till och med bryta sig in! Ivrigt undersökte han fönstret och till slut slickade han t.o.m. på fönsterrutan! Kanske i förtjusning över sin egens spegelbild? Inget jag själv brukar göra framför spegeln vill jag förtydliga…🙂

Sen var det dags för lite stretching… se så långa ben jag har!

140702_4863

Såg du inte? Men titta nu då!

140702_5026

Vi gillar våran stadshare… han har nästan blivit som våran maskot på prepress, trots att han inte vet om det själv. Att på bara en meters håll få följa hans små förehavanden om dagarna är riktigt kul. Kan jag inte åka ut till djuren för att fota, så får de komma till mig istället! Och snart är det semester… hoppas att han finns kvar när jag kommer tillbaka!

140702_5054

 

~ av ÅsaV på 02 juli 2014.

12 svar to “Stadsharen hälsar på”

  1. Men vilka härliga bilder du fått på er maskot och vilken tur att du hade kameran med. Stretchingbilden då han visar bakbenen är fantastisk. Tänk att han bosatt sig just där, fast det verkar ju finnas mycket gräs omkring så han har det väl bra. Hoppas han är kvar när du kommer tillbaka från semestern🙂

  2. Haha.. ja, ibland ska man ha tur! Idag har han snusat vid sin stolpe hela dagen…

  3. Fin stilstudie på haren! Gillar bilderna.🙂

  4. Vilken charmig liten krabat! Underbara bilder…

    Ha det gott,
    Erik

  5. vilken skön och loj typ🙂

    /Mona

  6. Underbara bilder Åsa! Man blir glad🙂 Grattis i efterhand!

  7. Underbara bilder på, verkligen charmig och verkar gilla att posera.
    M

Kommentera

 
