Tillfälligt avbrott… eller rättare sagt: benbrott!

140726_6657

Jag avslutade min semester med att trampa snett i en pyttelåg trappa och i fallet lyckades jag bryta fotleden på två ställen. Just nu sitter jag hemma med en gipsskena och inväntar operationen som ska ske nästa vecka någon gång. Då kommer jag att få en massa metallskrot inopererat, som ska stadga upp det hela. Sen blir det sjukskrivning i 6 veckor. Vad himla svårt det är att gå på kryckor, förresten! Just nu får jag ju inte stödja alls på benet, så vad man än ska göra är superknepigt att lyckas med. Efter operationen kommer jag ju i alla fall att få stödja lite lätt på foten och då hoppas jag  att allt kommer att funka bättre.

Så nu det blir inget naturfotande alls på ett tag framöver. Här ovan är en av de senaste bilderna jag tagit. En lek med dubbelexponering i kameran. På en av de varmaste dagarna förra veckan begav vi oss på cykelutflykt till Övre förets fågeltorn. Det står skuggigt till och där var det otroligt svalt och skönt. Ett helt gäng med änder snaskade bland näckrosorna, vars knoppar tydligen var väldigt läckra och delikata.

~ av ÅsaV på 01 augusti 2014.

15 svar to “Tillfälligt avbrott… eller rättare sagt: benbrott!”

  1. Vad tråkigt😦 Krya på dig!
    Fin bild!

    /Henrik

    • Tack, jag ska försöka…🙂

      Jag har googlat lite på fotledsfrakturer, och det ser tyvärr ut som att det kan bli en rätt långdragen historia…😦

  2. Benbrott låter mindre angenämt. Tänk vad praktiskt om man kunde förutse såna saker.🙂 Var sak har sin tid antar jag. Krya på dig! En riktigt njutbar dubbelexponering.

    • Ja, tänk om man kunnat förutse… Då hade jag absolut inte gått ner för den där fåniga trappan med bara två låga trappsteg…

      Tack för bildkommentaren! Kul att den gillas!🙂

  3. Så lite det behövs för att man ska bli sjukskriven och behöva operationer, låter inte så trevligt! Hoppas att du trots allt kan få ut lite av sommaren som är kvar. Det kanske inte blir så mycket fotande om man måste ta sig fram med kryckor. Men du har ju hösten att se fram emot. Krya på dig!!

    Mvh, Jörgen

    • Tack Jörgen! Just nu ska jag mest sitta med foten i högläge, så kryckorna har jag inte kunnat träna så mycket med än. Det är en gigantisk ansträngning bara att förflytta sig mellan rummen. Men jag har faktiskt fotat idag! Motivet blev en av de sprutor jag nu måste sticka mig själv i magen med…🙂

  4. Åh, så trist!😦 Försök njuta av läs- och filmtid kanske?

  5. Åneeej, så tråkigt Åsa…känner massor med dig, hoppas du slipper gå länge med kryckor😦

    Och visst är det jobbigt…, gick med kryckor för ett o ett halvåt år sen, sprang I sönder menisken och trodde väl aldrig det skulle vara så jobbigt med kryckor, men mentalt är det skitjobbigt och man blir tröttI axlar och överallt.

    Massor av kryapå dig hälsningar.

    Tammy

    • Det önskar verkligen jag med! I morgon är det dags för operation, så då kan i alla fall läkningsprocessen komma igång. Det ska bli skönt att få operationen överstökad… jag oroar mig rätt mycket över den.

      Men kryckor är bra också. Allt man inte når när man sitter där med foten i högläge… det där fatet med frukt som är precis utom räckhåll t. ex. – fram med kryckan bara, så är det problemet löst!🙂

  6. Tråkigt att höra :o(

    Väldigt trevlig dubbelexponering du visar upp. Om man inte kan fotografera kan det vara läge att gräva lite i arkivet och se hur ens fotografiska utveckling har varit. Plus att man kan hitta en del guldkorn som man missat eller glömt bort.

    Krya på dig!
    /Erik

    • Tack för ett bra tips på sysselsättning Erik! Det är lätt gjort att bara fortsätta fota på… mycket hamnar nog i arkivets glömska är jag rädd. Det kan nog bli kul att gå igenom arkivet och blicka bakåt lite! Och nu kommer jag ju också att ha massor av tid att besöka andras bloggar. Det kommer också att bli kul!

  7. Oj, har inte varit datoraktiv på hela sommaren så jag har helt missat ditt benbrott. Så himla trist😦 . Jag råkade ut för samma sak för många år sedan och minns just hur svårt det var att lära sig gå på kryckor. Men efter ett tag blir man en fena på det och man får ju starka armar. Du skriver i inlägget att du ska in på operation och det var ju ett tag sedan så förhoppningsvis är den avklarad nu med gott resultat.

    Även om sommaren blev lite ”avbruten” för dig så har du ju hösten med alla vackra färger att se fram emot. Då kommer du nog dessutom att vara extra hungrig att ge dig ut med kameran.

    Krya på dig!
    /Anita

    • Halloj Anita! Jag opererades i onsdags, så jag är inne på den fjärde dagen efter operationen nu. Nu när den stora, tunga gipsklumpen är utbytt mot en betydligt lättare och smidigare ”stövel” i plast/glasfiber så går det betydligt lättare att ta sig fram med kryckorna. Nu får jag ju stödja lätt på foten också och det underlättar ju balansen avsevärt. Än så länge markeringsgår jag bara med foten, men jag längtar verkligen efter att kunna stödja fullt ut! Skönt att man bor på bottenvåningen och slipper en massa trappor i alla fall! Längtar verkligen efter att få komma ut i naturen… men det lär nog dröja ett tag är jag rädd.

  8. Åh vilken otur! Så jobbigt. Tänk vad lätt det är att trampa fel och vad det kan ställa till med.
    Jag förstår att du inte kan fota fjärilar just nu, då.
    Jag läser att du blivit opererad, hoppas att läkningen går som den ska, fast det tar tid.
    Önskar dig ett gott tillfrisknande så att du snart är på benen igen!
    Sköt om dig
    hälsar Ulla

Kommentera

 
