Blomstertider

140726_6588

Min kamera har fått vila ovanligt mycket denna semester. Värmeböljan tar verkligen musten ur mig… Men idag har makrot faktiskt kommit fram och jag dök huvudstupa ner i en av urnorna på min uteplats. En lagom lång fotoutflykt blev det… endast 3 meter från den svalkande fläkten inomhus!🙂

Korta skärpedjup och dubbelexponeringar var det jag roade mig med under ”utflykten”.

140726_6595

140726_6597

 

~ av ÅsaV på 26 juli 2014.

5 svar to “Blomstertider”

  1. Underbara bilder! Man behöver inte ta så långt för att ta bra bilder. Gillar färgprakten och det korta skärpedjupet.

    Ha det gott i värmen,
    Erik

    • Hihi, ja ibland räcker det med 3 meter!🙂
      Färgerna kommer sig av att jag valt läget ”landskap”. Då brukar färgerna bli väldigt mättade.

  2. Ja, så har jag också gjort ibland🙂 Det kan finnas en hel del på balkongen🙂 Det är skönt när det är varmt, men det behöver inte vara 30 gr, då är det jobbigt att krypa runt med kameran.
    Härliga bilder blev det ju ändå, på din korta fotoutflykt🙂

  3. Vilka underbara bilder med fina mjuka färger! Åsas härliga stil! Man blir riktigt glad. Bara njuter!
    Margi

Kommentera

 
