Ale stenar och naturfotografen

140709_5843

Under vår Skånevistelse var vi självklart tvungna att besöka Ale stenar… denna mytiska och vackra plats.

När solen sänkte sig över Ale stenar tog jag fram min kamera, precis som så många andra fotografer. Alldeles framför den högsta stenen dök det plötsligt upp en fotograf. Ovetandes om mig och min kamera prydde hon sin plats bland alla stenstoderna…

Efteråt gick jag fram och pratade med henne (på engelska). Hon bad 1000 ggr om ursäkt när jag visade henne min bild… men jag tackade för hennes medverkan, till hennes stora förvåning.🙂

~ av ÅsaV på 19 juli 2014.

8 svar to “Ale stenar och naturfotografen”

  1. Du viskade väl …

  2. Gillar bilden! Kanske ett klassiskt knep men du lyckades göra en av de bättre bilder jag sett på dessa välfotograferade stenar. En finstämd sommarbild som sticker ut!🙂

    • Tack för din fina kommentar!🙂
      Svårt att variera ett så välfotogtraferat motiv motiv. Men jag gör det enkelt för mig – jag kollar inte in några andras bilder innan jag fotar. Så då blir det ju ens egna varianter, oavsett om någon haft samma idé innan eller inte.🙂

  3. Ja du gjorde rätt som tackade för medverkan, bilden blev ju kanon och mycket tackvare hennes medverkan.

    Ha det gott, hoppas åskväderen lugnar ner sig.

    /Erik

    • Tack för det, Erik🙂
      Ja, nu vill jag inte ha något åskväder i min närhet på ett tag. Blixten slog ju ner i ett grannhus igår, bara några 100 m bort… Läskigt, minst sagt! Det hade ju lika gärna kunnat vara vårt hus som brann…

  4. Underbart! Gillar din inställning avs. ett välfotograferat motiv:) Det ser ut att det fungerar utmärkt :-)… i dina händer:)
    Margi

Kommentera

 
