Den lyckliga dagen

140626_4783

Vissa dagar i  livet betyder någonting mer än andra. Idag har det varit en sådan dag. Det har varit en dag jag fasat över. Det har varit en dag jag rymt ifrån. Det har varit min 50-års-dag.  Och trots att jag gjort allt vad jag kan för att undvika denna dag från firande, så har jag fått den allra största överraskningen, det som rört mig sååå mycket mer än vad jag räknat med. Efter 25 år hör en gammal, mycket kär vän från min ungdom av sig och gratulerar mig. Jag är fullständigt stum och överrumplad… och ända in i hjärteroten glad.  Tänk att någon efter 25 år kommer ihåg min födelsedag… jag menar – det gör jag ju knappt själv!🙂

Det är faktiskt något jag aldrig kommer att glömma…

Bilden ovan visar vår regnvåta kinesiska dvärglönn från en regnig dag i juni.

~ av ÅsaV på 05 juli 2014.

7 svar to “Den lyckliga dagen”

  1. ja jag fyller snart jag med så jag förstår känslan. Känns lite gammalt, men ”50 is the new 40” heter det ju…😉

  2. TACK! Haha.. ja det sägs ju så…🙂
    Men allvarligt… krävs det att man ska fylla 50 för att återknyta gamla bekantskaper, så är det värt det!🙂

  3. Grattis i efterskott!

  4. Ja ni ungdomar😉 Ett jättestort GRATTIS i efterskott till dig Åsa! Och så härligt det var att läsa rubriken på ditt inlägg … ”Den lyckliga dagen” …

  5. Hihihi…”ungdomar”…det var väl att ta i! ;)))
    Tack för grattiset! Jag överlevde dagen genom att rymma fältet och lyckades med att hamna på det allra härligaste stället man kan tänka sig. Nu njuter Göran och jag av de första semesterdagarna med sol och underbara svenska sandstränder… fortsatt lyckliga dagar, med andra ord…🙂

  6. Grattis i efterskott!

    Ha en bra semester,
    Erik

Kommentera

 
