Årets första vita

Det slog mig igår att jag inte fotat någon vitsippa än i år…

…och det är ju en årlig tradition som man inte får missa! Så jag begav mig ut till ett ställe där jag vet att det fungerar att fota i fullt dagsljus och kastade mig raklång på marken i vitsippehavet. Skogen var kylig, och snön låg faktiskt kvar på marken här och var. Det skarpa vårljuset silade in mellan träden och där i skuggan av en stor tall låg jag på marken och testade några olika vinklar innan jag blev nöjd. Så där ja… så var den traditionen avverkad i år också!🙂

140502_2459

 

~ av ÅsaV på 03 maj 2014.

6 svar to “Årets första vita”

  1. Grönt är skönt o med en vitsippa i en smakfull komposition kan det inte bli mer än topp.🙂

  2. En vacker tolkning! Det är kul att se hur man angriper dessa älskade sippor år efter år, tycker att det är spännande att gå tillbaka och se hur man utvecklas och hur man antar utmaningen att inte upprepa sig att ta precis lika bilder gång på gång.

    Ha en bra vecka,
    Erik

    • Hej Erik! Ja, visst är det kul att försöka göra det lite annorlunda än året innan… men nog är det lätt att återupprepa sig. Hur som helst går det inte att låta bli att fota dem varje år🙂

  3. Oj, oj, oj så många fina bilder du lagt ut. Jag har ju varit lite ”frånvarande” ett tag så jag har lite att hämta igen🙂 Kärleksparet, grodorna, de röda trädstammarna. Helt fantastiska bilder allihop! Älskar ljuset i den andra grodbilden i inlägget om kärleksparet.

    Har precis kommit hem från en växtmarknad. Skulle bara ”titta lite” och kanske köpa ”någon” växt. Kom hem med sju stycken🙂 Dessutom köpte jag en blå ”vitsippa” i England så nu har jag åtta växter att försöka få plats med. Hoppas det går bra med er nya trädgård. Det måste vara jättespännande med något nytt att sätta planteringsspaden i🙂

  4. Ja, ingen riktig sommar utan att ha fotat den lilla vita🙂
    Härlig bild, gillar den härliga tonen och fräschören i färgen i bakgrunden. Den slår an en viss stämmning i bilden-VÅR!🙂
    /Christer K

Kommentera

 
