På kärlekspromenad

140419_1321

Nu är de på gång! Träskens alla paddor är ute på sin kärlekspromenad ner mot viltvattnet. Med snabba steg travar de fram igenom den snåriga vegetationen, fram över stock och sten med förvånande hastighet. Här och var kan man också i de leriga pölarna längs grusvägen se några av dem spanande sticka upp sina huvuden.

140419_1396

I viltvattnet var det fortfarande lugnt under gårdagen… men vi får väl se idag… I går såg det då ut som den stora vandringen hade börjat, och vädret i dag verkar bli perfekt för lite kärlek i paddträsket!

Vi slog oss ned på en stock och fikade… när vi skulle packa ihop vår matsäck och dra vidare såg jag en mystiskt besökare på matlådan. Den verkade väldigt intresserad av den te-droppe som hamnat på locket.  Tur att ingen såg mig när jag med stort och närgånget intresse fotade min matlåda i minst 10 minuter! 🙂

140419_1455

Vi for vidare mot Dalkarlskärret där det också visade sig vara ganska lugnt. Några sothöns simmade i vassen och gässen käbblade om reviren. Nedan syns en stridlysten dito forsa fram mot en rival.

140419_1673

När solen stod som vackrast på kvällen begav vi oss hemåt. Träden brann i solens varma sken och en dubbelexponering fick avsluta utflykten. Få se vad dagen idag har att erbjuda…

140419_1683

 

~ av ÅsaV på 20 april 2014.

2 svar to “På kärlekspromenad”

  1. Dina bilder är fantastiska – jag njuter i fulla drag!

Lämna en kommentar