Vårens första!

140308_0081

Åhhh… vad jag är lycklig! Idag såg jag årets första blåsippa! Då är ju verkligen våren här… Jag slängde mig raklång ner i mossan bland barren och de torra löven, för att komma så nära som möjligt med min kamera. Och jag såg ju ut därefter efteråt! Som en levande lövruska ungefär.

Men oj vad det var roligt att fota! Tänk att man aldrig tröttnar på att fota blåsippor. Och vitsippor med för den delen…  Samma visa varje år!🙂

~ av ÅsaV på 08 mars 2014.

4 svar to “Vårens första!”

  1. Ja visst är det väl märkligt. Blåsippor bara måste man fotografera varje år. Jag börjar få lite panik, har sett blåsippor på många bloggar men jag har ännu inte hittat några i skogsbacken där dom brukar vara tidiga. Måste dit igen och titta. Det syns på bilden att du fick kämpa för den. Men resultatet blev super!

  2. De kommer nog snart till din backe också, ska du se. På mitt ställe var det kanske bara ett tiotal som tittat upp… men jag hade en jägare med mig som hjälpte till att spana. Man blir så glad när man upptäcker årets första. Idag ska vi ut på ännu mera vårspaning!

  3. Vackert! En mycket fin bild på den lilla blåsippan som precis kommit upp. Du har verkligen lyckats få till en härligt blurrig för och bakgrund.

    Ha en bra helg,
    Erik

    • Tack snälla… det är alltid härligt när man upptäcker årets första blåsippa!

Kommentera

 
