Sommarlängtan…

2013-08-22_8136

2013-08-19_7855

2013-06-28_6599

2013-08-24_8497

2013-08-14_7603

Ibland längtar man väldigt mycket efter sommaren… idag har det varit en sådan dag…

 

~ av ÅsaV på 26 februari 2014.

6 svar to “Sommarlängtan…”

  1. Oj, oj, oj … här var det sommarlängtan så det förslår. Bild nummer tre uppifrån med vallmoängen är något av det vackraste jag sett. Har försökt klura ut vad det röda är i sista bilden. Är det ett bär av något slag? Är det månne ett rött vinbär det också, precis som i bild två?

  2. Båda bilderna med bären visar faktiskt de frukter som bildas när kaprifolen blommat ut… de ser goda ut, men ska visst vara giftiga. Vallmoängar är faktiskt bland det vackraste jag vet. Den finaste vallmoäng jag sett var på Gotland i kvällsljus, med en kritvit häst som ystert galopperade runt. Självklart hade jag ingen kamera med mig då… men precis som med lodjuret jag en gång såg, så finns minnesbilden ändå kvar på min interna, mänskliga hårddisk för evigt!

  3. Fine bilder som øker lengselen!🙂

  4. Oj här väcker vi sommar känslorna till liv :O)
    Underbara bilder du bjuder på fastnade framför allt för bilden med valmos, helt ljuvlig.

    Ha en bra helg,
    Erik

    • Tack snälla… vallmos är en favoritblomma! Fast jag har kommit på att alla blommor i och för sig är mina favoritblommor! Ha en trevlig helg du med!

Kommentera

 
