Isiga spår

140223_9864

Årets andra fotoutflykt är avverkad. Denna gång gick färden ut mot Fjällnora. Isen var i upplösning och trots att det var hela 7 grader varmt idag, så kändes vinden kall.

140223_9877

Jag letade mönster och formationer längs med strandkanten. Där hittade jag denna uppnosiga dam. Kanske var det hon som lämnat fotspåren på isen nedan… de ledde rakt ut i sjön Trehörningen från en av bryggorna.

140223_9898

Förutom att leta mönster så lekte jag också med kamerans färginställningar, som synes… Understa bilden är fotograferad med inställningen för glödlampsljus, mellersta bilden är neutral och översta bilden är fotad med inställning för lysrörsljus.

Det var riktigt härligt att komma ut och lufta kameran. Det har varit alldeles för mycket stugsittande för min del denna vinter. Det ska bli ändring på det nu!

 

~ av ÅsaV på 23 februari 2014.

2 svar to “Isiga spår”

  1. Visst är det roligt att leka med vitbalansen🙂 Fantasieggande isformationer du hittat. Den uppnosiga damen var snygg. Blir konfunderad över den nedre bilden. Det är ju verkligen fotspår.

  2. Ja, nog är det fotspår alltid… fast jag vet inte säkert om de är mänskliga. Avtryck i is och snö har ju en förmåga att förvanskas och ändra form när de smälter. Jag var på nakenbadarnas badplats i Fjällnora. Vem vet, någon kanske hade tagit sig ett uppfriskande isbad?

Kommentera

 
