Mänskliga spår

Det var meningen att jag skulle fota lite djur och natur igår…

Medan jag väntade på att bli upphämtad med bilen, gjorde jag lite testinställningar med kameran. En rostig container vid bygget intill hamnade i fokus.

140208_9715

Ute på mossen var det bara grått och trist. Hjortarna fanns där ute på fältet, precis där vi oftast brukar hitta dem. Först när vi kom dit syntes de bara avlägset på långt håll, uppe vid skogsbrynet. När vi var på väg hemåt var de däremot mycket närmare och hela flocken rörde sig i vår riktning med god fart. De tänkte passera över vägen –  precis framför oss! Jag gjorde mig beredd med kameran. Då kom plötsligt en bil med ett fladdrande och smattrande kapell farande i full fart, rakt emot oss. Jaha ja…så var den chansen förbi… Hjortarna flydde förstås åt rakt motsatt håll från oss…

Vi fortsatte hemåt och passerade Ulva Kvarn. Fönstren på den gamla kvarnbyggnaden lyste som brandgula strålkastare där i den blå skymningstimman.

140208_9781

Färgerna blev osannolika, men det enda som fixats med bilden är perspektivet som blev lite väl skevt…

Vi fortsatte vidare och möttes av Uppsalas välkomnande skylt. Jag fick för mig att jag ville fota den på närmare håll. Med stor möda traskade jag över den leriga åkern för att få ett lite bättre fotoläge. Sakta med säkert kände jag hur mina joggers förvandlades till höga lerstyltor, inkapslade i långa grässuddar. Jag fick min bild, men dojjorna blev inte vad de varit en gång…🙂

140208_9805

140208_9796

Ja, så var det med den naturfotoutflykten. Det blir inte alltid som man tänkt sig! Men några kvistar kan man ju faktiskt se där i högerkanten på sista bilden. Så lite natur kom det faktiskt med på en bild!🙂

~ av ÅsaV på 09 februari 2014.

4 svar to “Mänskliga spår”

  1. Ja ibland blir det inte alls som man tänkt sig fast det kan ju bli bra ändå🙂 Hoppas du får ordning på dojjorna för resultatet blev hur läckert som helst. Så himla snyggt med det lila mot det blå. Likadant med bilden från Ulva kvarn. Varmt och kallt i skön harmoni. Gillas!

    Ha en skön söndag!
    /Anita

    • Dojjorna har jag lyckats skrubba rena nu… men det var inte helt lätt! Nu är de i alla fall rena och fina igen och jag har lovat mig själv att inte traska med dem i leriga åkrar igen… tror jag🙂

  2. Vilken tur kände jag för att skriva att det inte blev som du hade tänkt dig🙂 För då fick vi se dessa läckra bilder.

    Alltid lika häftigt att få se allt fint du fångar Åsa!

Kommentera

 
