Lycklig piga

2013-10-11_8901

För några veckor sedan plockade jag in de sista snittblommorna från vår vildvuxna vildängsrabatt. Det var fredagkväll och jag ville ha något färgglatt på bordet till middagen. Med följde en liten färgglad besökare också! Vi väckte tydligen upp den från sin höstdvala… rakt från höstrusket in i vår varma lägenhet. Och den blev fullständigt galen av lycka!🙂

2013-10-11_8917

Den klättrade /sprang som en vettvilling fram och tillbaka över blommorna. Den viftade hysteriskt med armarna, ramlade baklänges, hängde och klängde, rev och slet…

2013-10-11_8974

Lagom till att middagen var färdig att severas, så satte den sig tillrätta  och somnade utmattad hängande i ett blombad… förhoppningsvis lika lycklig som jag kände mig efter uppvisningen!🙂

~ av ÅsaV på 10 november 2013.

6 svar to “Lycklig piga”

  1. men så läckra bilder. Jag blir lycklig som du av denna färgprakt och läckra komposition!

  2. Vilken underbar lycklig piga. De två översta bilderna är ju hur lyckade som helst. Hon ser ju ut som om hon dansar. Disco hos Vading😉 Hon måste trott att det var sommar igen.

    Ha en fortsatt bra dag! Här vräker regnet ner och har så gjort hela dagen. Riktigt novemberruskväder!

    • Disco-piga… hih ja, det ser ju nästan ut så!🙂
      Här har det också regnat ver eviga dag sista tiden… men jag är glad så länge jag slipper vinterkylan!

  3. Åh vilket ljuvligt fyrverkeri du bjuder på och klart att nyckelpigan blev glad av att få komma in i värmen. Färgerna i dina bilder lutar lite åt höstkulörena medans nyckelpigan får mig att längta tillbaka till sommaren. Vackra bilder som ger mig varma tankar…-Bra!
    Morgan

Kommentera

 
