Floating around in space

120825_100_0596

Aldrig kunde jag väl ana för bara några månader sedan vilken skojig hobby jag hittat – geocaching är verkligen väldigt, väldigt kul! När jag kommit upp till 100 hittade cachar har jag bestämt mig för att börja lägga ut några egna, just för tillfället har jag bara 8 kvar innan jag når det målet. Helst ska de vara kluriga och finurliga, eftersom det är den typen av cachar jag själv uppskattar. Extrema cachar är inte riktigt min grej… Men de kan vara kul att hålla koll på! Vad sägs om denna: den 6-7 november är det ett stort event över hela världen bland geocachare för att uppmärksamma hur astronauten Rick Mastracchio kommer att ta med sig en s.k. Travel Bug upp i rymden till ISS rymdstation. Där uppe finns förövrigt en cache att logga om man har möjlighet att följa med på en resa någon gång…🙂

~ av ÅsaV på 30 oktober 2013.

8 svar to “Floating around in space”

  1. Jösses … jag förstår ingenting😉 Men så har jag ju aldrig prövat det där med geocaching. Undrar om jag törs pröva, det verkar vanebildande. Hur ska det då gå med min trädgård. Fast nu är ju trädgårdssäsongen slut förstås🙂

    Hur går det med flytten? Och hur går det med växterna?

    • Halloj Anita! Haha… jag förstår att du inte fattar vad jag babblar om! Man blir ju lite nördig när man snöar in på ett intresse. För mig har det blivit helt klart vanebildande… jag var ute till 01.30 i natt i jakten på en s.k. FTF(=First To Find), det är en ära att logga en nyutlagd cache före alla andra nämligen!

      Flytten närmar sig, men än är det några veckor kvar. Och det är ju mildväder än så länge, så vi har kvar växterna i jorden så länge det går. Jag håller tummarna att det fortsätter så fram till det är flyttdax!🙂

      • Såg ett reportage i vår lokaltidning imorse. Det hade varit ett jätteevent för geocaching i lördags kväll i Hölö en bit härifrån. Det hade varit folk från hela Sverige och även utifrån Europa läste jag. Var det där du var och letade?

        När det gäller växterna så har jag läst att det ska vara milt ett tag till. Jag håller tummarna🙂

      • Hej igen!🙂
        Jag har hört talas om jätte-eventet ”Mega Sweden FAD 2013” som var på Hölö här i helgen. Men jag kunde inte närvara tyvärr… Är jag fortfarande biten av Geocaching nästa år så tänker jag definitivt gå på det eventet – fast då är det säkerligen inte i Södertälje. Platsen brukar visst vara hemlig… Geocaching verkar vara en extremt social hobby med massor av event och annat skoj. Kul att träffa likasinnade!🙂

  2. Det låter som en spännande hobby, faktiskt har jag några jobbarkompisar som också håller på med geo. Det har hänt att man ibland mött en ”något” förvirrad person när man varit ute och fotograferat och dom har då sagt att dom sysslar med det och letar…
    Bilden du visar här är fantastiskt harmonisk precis som det ska vara en helg som denna. Vi har varit runt och tittat på ljus som brinner på kyrkogårdarna och det är verkligen vackert. Nu blir det stillsamt resten av kvällen precis som den stillhet din bild visar. -Trevlig kväll!
    Morgan

    • Hallo Morgan… hehe… du skulle bara veta hur förvirrat och skumt man kan uppträda i jakten på gömmor. I morse stod jag med huvudet före ned i en sopcontainer, igår klättrade jag runt längs väggarna i en busskur och strax därefter smög jag runt intill ett företag och pillade på en mätutrustning som satt fastsatt där! Som tur vad så var det cachen jag hittat och inget larm av något slag! Hmmm… det dröjer nog inte så länge innan man blir haffad av polisen för sitt mystiska uppträdande…🙂

      Tack snälla för din kommentar på bilden!🙂

  3. Vackert, ser verkligen ut som om dom flyter runt i rymden. Geotagga, hm, en annan springer dagligen runt och letar glasögonen, kanske skulle börja tagga alla mina saker här hemma bara till att börja med….:-)

  4. Hahaha… ja det låter som en bra idé! Känner igen syndromet att hela tiden förlägga allting. Undra om det finns en diagnos på det – förutom senilitet då? 🙂

Kommentera

 
