Fånga ljuset

121006_100_1393

Det är inte bara vi människor som greppar efter de sista solstrålarna innan vinterkylan kommer. För nog ser det väl ut som även grönskan gör allt för att hålla kvar solen i sitt grepp… Man får passa på att njuta av varje tillfälle som ges. Och visst har det varit ovanligt många tillfällen till sol denna höst?

Bilden ovan är från oktober förra året. Det får bli lite äldre bilder som jag lägger upp här ett tag framöver, eftersom jag fortfarande väntar med mitt datorinköp (och med andra ord fortfarande inte kommer åt att redigera några nya bilder). Snälla Apple – byt till en ny Haswell-processor på min kommande bärbara Macbook Pro NU, tack! Jag orkar inte vänta längre…

Å andra sidan kommer det  att vara hektiskt nog med den kommande flytten som vi har framför oss. Vi uppgraderar till en större och fräschare lägenhet nämligen, dessutom med en tillhörande MYCKET större tomt. Vår lilla tomtplätt på 25 kvm utökas plötsligt till 160 kvm! Oj, så jag längtar till våren redan… då ska det planteras!🙂

Men tills dess är det mycket jobb som återstår. Nu är det skåp- och förrådsrensning som står på agendan ett tag framöver! Skönt att få rensa ut gammalt skräp och att sedan få uppgradera även möblemang och andra attiraljer.

Jag gissar på att det kommer att bli fortsatt glest med nya  bilder här på bloggen ett tag till… men när alla flyttbestyr är över och mina nya dator är inköpt, DÅ kommer jag att bli desto flitigare både med att skriva här och besöka andras bloggar!

Ha en skön höst!

 

~ av ÅsaV på 29 september 2013.

8 svar to “Fånga ljuset”

  1. Men visst är det så att grönskan gör allt för att hålla kvar ljuset, precis som vi gör.

    Så himla spännande med er nya lägenhet och att ni dessutom får en så pass stor tomt. Då måste vi prata trädgård. Tänk så mycket mer du kan få plats med. Men jag förstår att det är mycket att stå i. Man har ju en tendens att samla på sig en hel del😉

    Lycka till med flytten! Hoppas du hinner njuta lite av hösten mellan flyttbestyren.

    • Oj, vad snabb du var att komma med en kommentar. Jag hann ju bara med att ta en kopp kaffe!🙂

      Jo, jag kan nog behöva lite trädgårdsråd redan nu, faktiskt! Det är ju lite frågetecken hur man ska få med sig våra nuvarande favoritväxter och se till att de överlever dessutom… Räkna med att jag hör av mig med ett gäng trädgårdsfrågor framöver!🙂

  2. Härlig höstbild! Det gäller för både växterna och oss att suga i oss av de sista ljuset innan den långa vintern. Kul med ny lägenhet och större tomt. Lycka till med flytt och allt.

    /Erik

  3. Fantastiskt fin bild, och ja, jag är nog en av dom som försöker hålla kvar🙂

    Och grattis till er nya lägenhet, låter fantastiskt!!

    Låt det nu bli vår :)))

    Kram till dig!

    • Tack för att du kikade in här… ja, nu längtar jag både efter nya lägenheten och våren!🙂

  4. Lycka till med flytten. Vacker bild som vanligt – du har talang. /Mats

Kommentera

 
