Ölandsminnen

Tidigt om våren försöker vi ta oss tid att besöka Öland. Det gjorde vi också i år. Det är härligt att bara bila runt och det finns alltid något att stanna till och titta på. Mitt på ön kan solen skina, medan dimman samtidigt ligger tät ute vid kusten. Vi såg många vårfåglar, men nästan ännu fler fågelskådare!🙂

130509_100_3951

Ett besök vid Ottenby Fågelsstation hör ju till vid varje Ölandsbesök. Men inte många fåglars syntes till just när vi var på besök där. Det var bara nästan bara vi och någon enstaka fågelskådare kvar. Men det blev en fin kväll ändå…

130509_100_3996

En och annan Tofsvipa sågs i alla fall spankulera runt och leta efter något ätbart i kvällsljuset.

130509_100_3978

Och medan solen sakta sänker sig i havet kommer så slutligen fågelsträcken in över land.

En härlig kväll att minnas.

 

~ av ÅsaV på 02 juni 2013.

3 svar to “Ölandsminnen”

  1. Mkt härlig kvällsstämning! Ja Öland är som sagt var alltid Öland, där finns alltid motiv i överflöd. Mitt hjärta klappar lite extra för denna ljuvliga ö och många besök blir det varje år, var där nu i helgen och spanade på orkidéer. Även om jag inte vet namnet på dem så är det kul att beundra mångfalden av blommor och växter.

    Mvh, Jörgen

    • Hej Jörgen! Vad kul att se dig här! Jo, Öland är ganska fantastiskt, Jag vill dit och se blåelden blomma. Det tror jag kan vara en härlig syn… Jag är redan sugen på en liten tripp dit igen… även om resan dit känns att vara i längsta laget

  2. Det är fint med traditioner och att åka till Öland tidigt på våren verkar vara en härlig tradition. Fantastiska bilder och jag gillar verkligen färgskalan … den blå skymningen.

Kommentera

 
