Svansjön

130509_100_3623

Jag har varit på besök på ett alldeles underbart ställe… Dimman rullade fram längs kustlinjen allt medan havet var nästintill spegelblankt. Där simmade oräkneliga majestätiska svanar fram. Jag har aldrig sett så många svanar på ett och samma ställe tidigare… Det var så otroligt vackert där och det går förstås inte att göra platsen rättvisa på bild. Men jag kan i alla fall visa upp några små glimtar därifrån. Lite längre ut från stranden såg man siluetterna av sälar som vilade sig på kobbarna och alldeles i strandlinjen sökte Skärfläckor efter något att äta. Mängder av vackra Gravänder flög in över viken och samsades om utrymmet i strandkanten. Vi njöt av anblicken av alla dessa vackra fåglar samlade på ett och samma ställe… Men som alla sagor har även denna ett slut. Vinden ökade plötsligt i styrka, dimman lättade och vinden kändes plötsligt kall. Motvilligt gav vi oss därifrån, redo för nästa äventyr på Öland.

130509_100_3670

130509_100_3608

 

~ av ÅsaV på 13 maj 2013.

2 svar to “Svansjön”

  1. Underbara bilder! Njuter!:)
    Margi

    • Tack snälla Margi! Bilderna gör tyvärr inte upplevelsen rättvisa… jag var alldeles lyrisk när jag var där!🙂

Kommentera

 
