Den förtrollade skogen

Vissa skogar känns nästan magiska och man får en känsla av att älvorna faktiskt svävar fram där i det glittrande ljuset mellan trädstammarna. En sådan skog vandrade jag i igår. Vi hittade faktiskt också en hel korg med guld under några av träden – ja, då menar jag förstås ”skogens guld” – kantarellen, som verkligen förgyllde vår middag igår kväll!🙂

~ av ÅsaV på 19 augusti 2012.

9 svar to “Den förtrollade skogen”

  1. Hej! Så fint har du förevigat den här förtrollade skogen! Sagolikt, precis såsom du beskriver den:) Blev särskild svag på bild nr2.
    /Margi

  2. OJ!
    Åsa, vilka underbara bilder!
    Det här är verkligen bilder i min smak, otroligt
    fina och du har verkligen fångat det förtrollande som
    finns i skogen. -Underbart!
    Morgan

  3. Verkligen en förtrollad skog du har hittat som säkerligen ruvar på sina trolska sagoväsen som bara väntar på att få krypa fram under stock och sten. Hur spännande och avkopplande är det inte att få ströva i en skog som bjuder på sådana naturupplevelser. En skog som låter fantasin få flöda fritt och som befruktar och ger näring åt vår tankevärld är verkligen en guldgruva till många välgörande stunder. Och hittar man dessutom kantareller ja då är minsann upplevelsen komplett. Jag har också mina skogar som jag bara måste ut i med jämna mellanrum – utan dessa skogsbesök skulle tillvaron till slut bli ganska torftig tror jag!

    Mvh, Jörgen

    • Håller med… det finns inget härligare än att ge sig ut i skogen och tanka energi emellanåt. Hittar man en och annan kantarell är det en extrabonus!🙂

  4. Jag håller absolut med! Sedan gillar jag att du i dessa bilder har valt en liten överexponering(?) de flesta bilder av detta slag har ju trots allt underexponering, snyggt!

  5. Den översta bilden är verkligen som hämtad ur en saga av John Bauer. Den är magisk. Och grattis till kantarellerna. Själv så hittar jag aldrig några, har inga svampögon.

Kommentera

 
