En egen liten täppa

Lyckan är att ha en egen liten täppa, oavsett hur liten den är! Mina 25 kvm räknas ju knappt, men för mig är den i alla fall guld värd. Förutom själva mysfaktorn är det också så skönt att kunna fota spontant utan några krav på att man ska fånga det ena eller det andra på bild. Tänk bara hur vi t.ex. jagade efter renar när vi var uppe den där veckan  i fjällen…det var ju nästan stressande rent av!

 

När jag tar med mig min kamera ut på täppan fotar jag bara precis det som finns framför näsan, oavsett hur oansenligt det är. Det är så himla befriande och avkopplande! Idag hade jag några timmar ledigt från jobbet på eftermiddagen och då passade jag på.

 

Dill är inte att förakta som fotoobjekt!

 

I en av blomkrukorna hittade jag ett litet ax, som definitivt inte var planterat av mig. En liten oansenlig varelse satt där och studerade mig och min kamera. Till slut fick han nog av min närgångenhet och flög sin kos!

 

Och i höstanemonen svirrade små blomflugor i ett ettrigt sökande efter sötsaker.

Ja, det är verkligen lycka att ha en egen liten täppa, även om den är så oansenlig som min! Visst drömmer jag om en betydligt större trädgård och ett mysigt hus nära djur och natur…   men tills dess att den drömmen infrias ska jag njuta av det jag faktiskt har!

~ av ÅsaV på 08 augusti 2012.

11 svar to “En egen liten täppa”

  1. Instämmer till fullo! Min lilla täppa är väl ca 15 kvm ungefär🙂 Det är så härligt att bara fota när andan faller på. Man kan t.ex sitta på balkongen och plötsligt se något som man vill fotografera, det kan vara ljuset som faller på ett speciellt vis, en blomfluga som kommer på besök eller något annat. Gräslök är inte heller att förakta som fotomotiv, det höll jag på länge med ett annat år. Alla sätt är bra utom de tråkiga, som man brukar säga…… 🙂
    Glömde ju nästan….bilderna är helt underbara!

    • Wow… i jämförelse med din täppa är ju min gigantisk!🙂
      Håller med – gräslok som blommar är vacker!

  2. Så är det, man behöver inte ha en stor täppa för att hitta fotomotiv. Jag behöver bara gå ut i uterummet. Och en liten täppa kan man gå ut i tidiga morgnar och när kvällsljuset faller. Det finns alltid något att hitta att fotografera. Tycker speciellt mycket om axet med varelsen och din vackra vita höstanemon. Mina vita frös bort i vintras men jag har satt nya som troligen inte kommer att blomma förrän nästa sommar (om nu inte vintern blir för svår). Tills dess får jag njuta av dina härliga bilder för det gör jag verkligen … njuter ….

    • Vår höstanemon har också haft det kämpigt i år. Den blommade flera veckor senare än normalt och såg länge väldigt liten och ynklig ut. Men nu är det full fart och den är översållad med vackra rosa blommor! Hoppas att din tar sig till nästa år!

  3. Länge leve alla täppor! Härliga bilder allihop.🙂

    • Det tolkar jag som att du också har en egen täppa? Grattis i så fall, för de är guld värda!:)

  4. Härliga bilder från din lilla täppa. Första bilden och bilden på dillen, gröna sköna bilder. Gillar det sköna ljuset och färgerna samt bakgrunden på ”dill” bilden en fin abstrakt känsla. Tjusigt!
    /Christer K

  5. Det siste bidet er virkelig fint! Liker de harmoniske pasteller og enkle motiv veldig godt! Liker forøvrig det over også🙂 Herlig å dyrke selv, enten det er planlagt eller ikke🙂

  6. Herlig elgebilde i kveldslys, mykje fint å sjå på bloggen din! Inspirerande!

  7. Skreiv visst på feil stad, men nydelege bilder dette også!

    • Hej Magnar! Vad kul att du hittade hit och tack så mycket för kommentarerna – även om det råkade bli på fel ställe!🙂

Kommentera

 
