Naturfoto på jobbet

Jag jobbar centralt mitt i Uppsala, men nog går det att fota djur ändå… trots att man t.o.m. är inomhus!

Denna hare är fångad genom ett fönster på min arbetsplats i går kväll! Tack vare att vi har reflekterande spegelglas på rutorna syns inte vi inte av haren, trots att vi står alldeles intill. Fönsterrutorna går dessutom ända ned till golvet, så att man kan lägga sig ned och fota från ett lågt perspektiv. Synd att förgrunden inte bestod av lite högre gräs… det hade suttit fint med en softning i nederkanten av bilden. Men man kan ju inte få allt!🙂

~ av ÅsaV på 30 maj 2012.

3 svar to “Naturfoto på jobbet”

  1. Man får alla tillfällen man har vettja. Fint porträtt på haren! Gillas.

  2. Vilken tur att du hade kameran med dig. Blev ju en jättefin bild. Fin närvaro då man ser blicken på haren. Avundas dig din utsikt. Själv ser jag bara motorvägen från mitt fönster🙂

    • Jag hade inte kameran med mig… jag ringde hem efter min kära sambo som var så snäll och kom dit med den! Och tur var väl det… jag såg aldrig just denna haren mer igen..,

      Däremot har vi nu en annan söt besökare därutanför! En väldigt fluffig och dunig måsunge! Den har jag bara fotat med min mobil tyvärr, eftersom kameran är paj. Otroligt söt. Här om kvällen såg en av tryckarna dessutom en räv precis utanför parkeringen. Så det är ett otroligt rikt djurliv för att vara mitt i asfaltsdjungeln!🙂

Kommentera

 
