Fotoutflykt i skymningstid

Vi var på en spännande fotoutflykt i naturen här om veckan – det var faktiskt det allra första tillfället då jag skulle testa mitt  nya zoomobjektiv. Vilken otrolig tur vi hade… vi stötte på grävling, älg, mängder av rådjur och ett t.o.m. ett vildsvin! Grävlingen hade tyvärr kutat långt bort innan jag fått ordning på alla inställningar – jisses vad snabba de kan vara! Jag kan inte begripa att vi hade sån tur med djur – de riktigt visade upp sig för oss. Hur ofta ser man en ståtlig råbock feja hornen länge och väl mitt  framför ens ögon? Hur ofta ser man en levande grävling? Hur ofta ser man ett vildsvin? Vildsvinet visade bara upp sig som allra hastigast. Skymningen hade sänkt sig över naturen och det började bli dags att återvända hemåt. Då fick vi syn på en svart skugga i skogsbrynet och undrade vad det var för något. Jag lyfte telet för att ha som kikare och vips så försvann skuggan in bland buskarna och träden. Fingret på avtryckaren klämde automatiskt i väg ett skott och ett väldigt suddigt och grynigt, men ändå otvivelaktigt bildbevis, fastnade på mitt minneskort! Det här stället ska vi definitivt återvända till för fortsatta spaningar!  Förhoppningsvis ska jag lära mig behärska min nya fotoutrustning lite bättre tills dess!🙂

Den som ändå hade lyckats att sätta skärpan här…

 

 

~ av ÅsaV på 12 maj 2012.

2 svar to “Fotoutflykt i skymningstid”

  1. Vilken otrolig tur med så många djur på en och samma gång.Det var en verkligt bra foto utfärd.
    Bilden är intressant fast den är suddig, nog ser man ju vad den föreställer , till och med svansen syns bra.
    Mvh Karita

  2. Nja nog tror jag bilden blir mer spännande så här, tur du inte han ställa skärpan😉
    För det är väl så här man upplever mötet med dessa djur. En härlig kamera ”målning” med bra fart i. Gillar uppbyggnaden av bilden de tre olika fälten. Och natutligtvis vildsvinet som extra touch och spännande innehåll.
    /Christer K

Kommentera

 
