Höstkänsla

Visst har det varit en otroligt fin höst i år? Ja, i alla fall här i Uppsala! Faktiskt var det hela två år sedan jag upplevde hösten ute i naturen och med min kamera. Förra året var jag ju  riktigt sjuk under de fina höstmånaderna och låg ju t.o.m på sjukhus. Nu njuter jag desto mer av alla färger och av den friska klara luften! Längtan efter att fota är stark, men vardagen sätter tyvärr en del hinder i vägen…

För en vecka sedan var vi ute på djurspaning. Dovhjortarna var extremt skygga och kronhjortarna visade sig tyvärr först efter mörkrets inbrott, så bilderna på dem blev väldigt mörka och brusiga. Rådjuren däremot kikade fram lite här och var i det höga gräset, medan det fortfarande var tillräckligt med ljus…

Medan jag drömde om att fånga kronhjort i motljus, så var det enda jag lyckades att fånga på bild två små söta får…

Nu är det äntligen helg igen! Vi får se om det blir någon tid för foto… jag längtar!

~ av ÅsaV på 21 oktober 2011.

7 svar to “Höstkänsla”

  1. Fina bilder….
    Man har en hel del drömmar om hur man vill fånga de vilda djuren på bild. Kronhjortshanen i motljus är en , gärna brölande…

  2. Visst är det en underbar höst vi har här i Uppsala. Har du fångat några sidensvansar på bild i år?

    • Halloj Tobias! Det var länge sedan! Sidensvansarna har tyvärr inte suttit i rönnarna när jag haft tid för foto, utan bara högt uppe i träden utanför Almtunaskolan. Så jag har fotat lite, men det har inte blivit några höjdarbilder av dem…

  3. Dina bilder ger mig absolut en fin känsla! -En vacker känsla tycker jag…
    Morgan

  4. Riktigt fin höstkänsla i lövbilden. Kontrasten mellan bakgrund och löv går så väl ihop.

  5. Gillar den sista bilden mycket!
    Antar att du här har precis skärt solen med optiken?

    Varma Hälsningar
    Niklas

Kommentera

 
