Fredagsmys i naturen

Vilken underbar fredag jag hade igår! Kl 9.30 konstaterade jag på jobbet att det var så pass lugnt att det skulle passa väldigt bra att plocka ut några av alla de komptimmar jag har sparade. Sagt och gjort, jag tog mitt pick och pack och åkte hem istället. Himlen var klarblå och solen strålade, men trots detta bet kylan i kinderna under cykelturen hem. En riktigt vacker höstdag med hög och klar luft, med andra ord! Så jag packade min matsäck och min kameraväska och cyklade ut på en härlig fotoutflykt. Vilken frihetskänsla! Ljuvligt och underbart är underord för att beskriva hur det kändes. Jag var ute i många, många timmar och verkligen frossade i att fota och att njuta av det vackra vädret och av alla vackra höstfärger. Jag önskar att man kunde konservera vissa dagar och längre fram, när allt är grå och trist vardag, kunna plocka fram lite av den känslan man hade under den speciella dagen!

”Stillhet”. Storvad.

”Tillsammans”, Gamla Uppsala.

~ av ÅsaV på 15 oktober 2011.

6 svar to “Fredagsmys i naturen”

  1. Du verkar ha haft en helt underbar dag. Vilka bilder du bjuder på. En blandning av kyliga och varma toner precis som oktober är just nu. Hög, klar och kall luft som under dagarna värms upp av höstsolens guldiga strålar.

    Det är som du säger. Tänk om man kunde konservera vissa dagar och plocka fram dom när det är grått och trist. Fast lite kan man ju det, man minns ju ofta känslan när man tittar på sina bilder. Idag vaknade jag till en riktigt frostig morgon. Det är väldigt vackert när frosten lägger sig över de röda och gula löven som fortfarande sitter kvar på träden. Ett tag till får vi njuta av färgprakten innan alla löv har fallit till marken.

    En riktigt skön helg önskar jag dig!

  2. Kommer precis från Anitas blogg, det blir mycket lycka idag🙂 Härligt.
    Underbara bilder Åsa! Ja, tänk om man kunde spara lite lyckokänslor för kommande månader, vi säger att man kan det🙂

    PS. Jag skrev ett svar i min blogg, men kan ta det här också. Torekov ligger längst ut på Bjärehalvön, Nordvästra Skåne. Nära till Hovs Hallar, Hallands Väderö mm. Härlig plats för en fotograf🙂 DS

  3. Förstår din glädje helt och fullt. Jag hade själv en fotodag med strålande sol igår och det gav verkligen energi! Gillar bilderna!!

  4. Låter som en underbar dag som också levererade underbara motiv för din kamera. Jättefina bilder!

  5. ”Carpe Diem” är ju ett väldigt slitet uttryck. Men efter att ha läst om ditt fredagsmys i naturen och njutit av resultatet i bilder så är känns det som om detta uttryck sitter helt gjutet i detta sammanhang. Gratulerar till en väl fångad dag och likaså mycket härliga bilder!!

    Mvh, Jörgen

  6. Ljuvliga bilder!
    Du är absolut en duktig fotograf tycker jag!
    Morgan

Kommentera

 
