Flykten över Bälinge Mosse

Denna soliga och sköna höstdag avslutades med en liten biltur till Bälinge Mosse. Där såg vi Dovhjort, rådjur, räv, gäss i vackra formationer, tofsvipor, fasaner, kor och en och annan mygga…  Dessutom stötte vi på de två naturfotograferna Helena och Olle Bjernulf som också var ute med bil och spanade på djur! Nedan ser ni ett av rådjuren som jag lyckades att skrämma på flykten över mossen…


~ av ÅsaV på 01 oktober 2011.

9 svar to “Flykten över Bälinge Mosse”

  1. Härligt Åsa! Måste varit en fantastisk utflykt – grattis till riktiga Guldbilder!!

    Mvh, Jörgen

  2. Mycket fina bilder i magiskt ljus!

  3. Wooow, vilket fint ljus du fick på dina rådjur…

  4. Tack snälla! Till saken hör att jag blev helpaff när jag kom hem! För dessa bilder är tagna en bra stund innan själva solnegången. Några bildrutor tidigare respektive senare så har det flyende rådjuret och omgivningen helt normala färger! Men på fem av bilderna har jag fått till det i just denna färgskala. Ljuset föll visst in på precis rätt sätt under dessa sekunder!🙂

  5. Mmm, vilket ljus och vilken fin rörelse i den nedre. Grattis!

  6. Vad vackert, å så avundsjuk jag blir, av någon lustig anledning ser jag aldrig rådjur när jag är ute med kameran men sitter jag i bilen så finns dom lite överallt….

    /Mona

    • Vi var faktiskt ute med bilen! Göran fick tvärnita, jag slängde upp bildörren och fotade sedan för glatta livet. Några sekunder senare var allt över! Det gäller att vara beredd! Och jag hade telet i beredskap ska jag tillägga, för jag vet att det brukar dyka upp vilt just i dessa områden…

  7. Åååå, vilka härliga bilder som badar i guldgult ljus. Och vilken härlig titel ”Flykten över Bälinge Mosse” …. låter som en boktitel.

    Inatt har det varit kallt hos oss men ännu ingen frost. Men jag gissar att det kommer inatt.

    Ha en riktigt skön helg!
    /Anita

  8. Knallfine bilder! Like begge to godt på hvert sitt vis, men tror nr 2 blir favoritten. -Synes spindelvevet i gresset gir en veldig god effekt. -For ikke å snakke om posituren såklart…

Kommentera

 
