Aj, aj, aj…vilka fina Kungsängsliljor…

Det blommar för fullt på Kungsängen i Uppsala nu… och självklart är det en årlig tradition att föreviga denna blomma. Men det kan få förödande konsekvenser…

Någon som har ett dunder-recept mot brännässlor? Detta är faktiskt rätt plågsamt, trots att flera timmar gått!

~ av ÅsaV på 07 maj 2011.

7 svar to “Aj, aj, aj…vilka fina Kungsängsliljor…”

  1. Jag kan inte få nog av bilder på växter så här på försommaren. Mycket visuell bild tycker jag med fina former!🙂
    Brännässlor har jag känt på under min ungdom. Ramlade en gång i ett hav av nässlor iförd endast t-shirt och shorts. Att jag dessutom hade en cykel över mig gjorde inte saken bättre.😦
    Ett recept som funkar fint är filmjölk!!

  2. Nu hann det värsta gå över innan jag läste ditt svar, men jag ska absolut lägga filmjölk på minnet till nästa gång! För det lär alldeles säkert bli fler gånger, misstänker jag…🙂

  3. Vilken underbar bild på kungsängsliljan!
    Synd att de inte finns vilda häromkring i mina omgivningar🙂
    Men jag njuter av din bild istället, så vacker!

    Den andra bilden ser det dock inte lika vackert ut på…..usch, jag vet hur det känns. Jag aktar mig noga för brännässlor numera.

  4. En helt fantastisk bild på Kungsängsliljan. Vilket ljus. Den glöder och man ser schackrutorna tydligt. Jag hoppas du är återställd från brännässleangreppet nu. Det såg inte roligt ut.

  5. Ajajaja,,,,,,ser ont ut!!! Men den övre bilden är trevligare.

    /Mona

  6. Ajajajaj… det känns i hela kroppen att se på din arm… och din bild på kungsängsliljan, fast på olika sätt. Snyggt fottat, men var försiktig i fortsättningen.

  7. Härlig bild på kungsängsliljan men armen aj,aj,aj brännässlor är inget kul. Ryser när jag ser armen. Hoppas det är bättre nu…

    /Christer K

Kommentera

 
