Grodvår

Ahhh, vilken dag! Trots förkylning och rinnande näsa har vi varit ute på vår årliga grodspaning idag. Sol, värme, en och annan ormgrop med snokar, lekande grodor och paddor – kan det bli bättre? Årets bästa dag, faktiskt. Trots förkylningen som härjar i kroppen är det första dagen sedan min dubbelsidiga lunginflammation i höstas, som jag känt mig riktigt pigg och utvilad. Foto och natur + en gnutta sol är verkligen medicin för kropp och själ!

Nedan en liten sötnos från dagens vandring

~ av ÅsaV på 17 april 2011.

4 svar to “Grodvår”

  1. Härlig bild på denna bestämmda rackare, som njuter av den värmande solen.
    Skönt ljus i bilden, snyggt hur alla färger matchar, fint med det korta skärpedjupet….
    Skönt att du har börjat piggna till från lunginflammationen och precis som du säger så är en skön fototur, sol och fin natur en bra medicin.

    Mvh Christer K

  2. Härligt att höra du känner dig pigg! 🙂
    Det var verkligen en tjusig krabat du fick fotografera också, jag gillar grodor. -Spännande djur!
    Morgan

  3. Skönt att höra att du är på bättringsvägen! En underbar bild bjuder du på! Undra var jag kan leta efter grodor och ormgropar här…vill också ha en sån härlig dag! ;O))

    Jag önskar dig en superfin påsk och hoppas du blir helt frisk nu och inte blir sjuk igen på väldigt länge! :O)

  4. En groda som badar i guld … kan det bli bättre. Så du har också haft en aprilförkylning. Dom är besvärliga. Min hosta har varit envis men är äntligen över. Hoppas att din förkylning försvunnit helt nu.

Lämna en kommentar