Traneflykten

Tänk att lilla jag har lyckats med att skrämma hundratals tranor på flykten! Av en slump stötte jag på dem ute på Bälinge mosse här om kvällen. Det var två stora flockar som gick runt och letade föda på en åker. Trots att jag närmade mig försiktigt och stannade på behörigt avstånd, så gillade de inte att jag lyfte kameran och siktade emot dem. De flög sin kos allesammans! Men trots allt, så var även det en mäktig upplevelse – jag, kvällssolen och en hel himmel full av tranor ! Här nedan ser man några få av dem:

~ av ÅsaV på 15 april 2011.

2 svar to “Traneflykten”

  1. Underbar bild och vad mäktig upplevelse detta måste varit…-jättefint!
    Morgan

  2. Härlig bild, den gyllene ladan är alldeles underbar och tranorna ger extra liv till bilden!

Kommentera

 
