God Hjul!

Äntligen är vi med bil igen! Vi har varit helt utan bil i ca 1½ månader nu… Vilken frihet att äntligen kunna ta sig dit man vill! En Volvo s40 blev det. Snygg va?!  Tjusigaste bilen på varje parkering vi besökt denna helg, om ni frågar mig!🙂

Det första vi gjorde denna helg var att gå loss i alla butiker vi inte har haft tillgång till sedan förra bilen gick sönder. Jisses vilket uppdämt shoppingbehov man kan ha! Sen var vi ute och fotade lite vintriga vyer. Vad härligt att komma ut med kameran igen! Först var jag  ju sjuk i 5½ vecka och sedan har vi varit bil-lösa i 6 veckor… Det var länge sedan vi kom iväg någon stans över huvudtaget, med andra ord…

Det har varit en riktigt God Hjul hos oss denna helg!

Iskyla vid Gamla Uppsala högar.

~ av ÅsaV på 12 december 2010.

12 svar to “God Hjul!”

  1. Vad passande med en röd bil till jul!🙂
    Gillar båda bilderna men den nedersta sticker ut. Riktigt gott hantverk och en fin kommunikation mellan mark och himmel + härliga linjer och ljus.

  2. Hejsan!.. det var länge sen🙂
    Grattis till nya bilen, riktigt tjusig!!

    Har du varit långsjuk? Usch usch, hoppas du har blivit helt frisk nu lagom till jul.

    Varma hälsningar
    Ulrica

    • Hallå, det var länge sedan!🙂
      Ja, visst är bilen tjusig! Det är vår nya ögonsten!

      Nu är jag på G igen efter långdragen dubbelsidig lunginflamation och sjukhusvistelse!

  3. Grattis till bilen men ffa vad skönt att du är frisk igen! Shoppingbehov – det ligger väl alltid där och lurar ; )

  4. Wow … vilken snygging. Visst är det snyggt med röda bilar, passar ju också extra bra till jul🙂 Förstår att det måste vara skönt att kunna ta sig till olika platser igen.

    Gillar din vinterbild från Gamla Uppsala högar. Känns som om den är tagen i fjällen någonstans.

    Ha det så bra i julstöket!

  5. Snygg bil, verkligen!!

    Och God Jul!!

    //M

  6. Absolut ett bra val Volvo är det rätta märket tycker jag och min farfar sa alltid att Volvo det är Volvo och på den vägen är det. S40 är bra grejer och jag gillar inredningen i just den modellen ni har med den är läckra konsollen där fram som är platt och med rejäla reglage att justera värme osv…-det är kvalité! Jag hoppas julen blir fantastiskt bra och fin för dig och dem dina! -God Jul och Gott Nytt År!
    Morgan

  7. tjusig bil..God Jul

  8. Grattis till bilen! En riktigt fin bil! :O)) Och skönt att du är frisk nu…hoppas det håller i sig!

    Jag tittade in för att önska dig en superfin jul…hoppas julaftonen varit god och fylld med kärlek och värme!

    Kram!

  9. Gott nytt år. Och kör försiktigt i nya bilen!!!

    /Mats

  10. snygg bil, snygg färg har själv en röd saab 93, enda nackdelen med skinnstolar är att dom är så förbannat kalla att sätta sig på innan rump värmen får fart🙂

  11. Usch då, lunginflammation är inget kul. Jag hade det för nästan 10 år sedan, enda gången jag varit riktigt sjuk och det tog ganska lång tid att komma tillbaka till fullt frisk. Jag slapp ligga på sjukhus i alla fall.
    Grattis till nya bilen också, jag förstår att det måste kännas helt underbart att kunna komma ut igen och fotografera – och shoppa:-)

Kommentera

 
