Söta plågoandar

Hur kan två så söta varelser vara sådana plågoandar? Får jag lov att presentera Sture & Douglas, mina närmaste grannar vägg i vägg. De har röstresurser dessa herrar, och tycker dessutom om att demonstrera det. Ofta timmatal i streck när matte är borta.

Vad gör man när det inte hjälper att prata med sin granne? Vad har man egentligen för rättigheter och skyldigheter i ett flerfamiljshus? Och ärligt talat – vad gör två jakthundar i en lägenhet i stan?

~ av ÅsaV på 05 december 2010.

7 svar to “Söta plågoandar”

  1. Jag förstår ditt problem! Jag tänkte skriva ett litet inlägg om detta då vi själva har en liten sötis.🙂

  2. Ja det är inte roligt med skällande hundar även om dom är hur söta som helst. Hundar som står och skäller när husse och matte är borta gör ju detta av en anledning, kanske att dom helt enkelt är understimulerade och vill ha uppmärksamhet – behöver få utlopp för sina jaktinstinkter, eller bara av ren osäkerhet.

    Ett jättejobbigt problem som jag vet av erfarenhet, eftersom vi har fem hundar hemma. Men dom står inte och skäller på dagarna av ren tristess, utan bara om det kommer någon eller dom hör andra hundar skälla.
    Du får nog stå på dig mot din granne och förklara att detta inte är acceptabelt i ett flerfamiljshus – men lycka till!!

    Mvh, Jörgen

  3. Usch, det låter jobbigt! Svårt att göra något åt förmodligen, men jag önskar dig lycka till!

  4. Aaaaj! Inte kul, varken för hussematte eller dig.

    Om du ärligt undrar så kan du nog gå in på Riksbygges, HSB:s eller Hyresgästföreningens hemsida och kolla. Det finns säkert upptaget i frågor-svarspalten.

    Kan du inte tipsa nåt TV:program som kan komma och hjälpa hussematte att få kolla på sina hundar.

    Men söta är de – helt klart söta!

  5. jag skulle prata med dina grannar och stå på dig! detta är inte ok.

  6. Jag förstår problemet och det är inte lätt, man vill ju inte bli osams med någon. Men det är ju faktiskt så att det inte är ok att hundarna skäller så det stör, kanske du får samtala igen med din granne. Men jag måste verklige säga att hundarna du visar är så otroligt vackra…nästan så jag blev sugen på att skaffa en hund nu…men jag har inte tid så jag väntar till pensionsåldern.
    Morgan

  7. Vilka sötisar! Och dina bilder gör dem säkert rättvisa!

    /Niklas

Kommentera

 
