Långben flyttar in

I går morse hittade jag en nyinflyttad gäst i köket. Han var misstänkt lik ”Långben” som satt i min myntabuske för några veckor sedan… Nu hade han istället lagt beslag på ett av mina päron. Hm… de verkar bestämt vara vegetarianer de där långbeningarna …

Trots den tidiga timmen var Göran tvungen att göra en akututryckning från sovande tillstånd till full beredskap för att rädda mig. Vilken hjälte!

Han är nog beredd att lägga ner några kronor på att bota en viss persons spindelfobi!😉

~ av ÅsaV på 16 november 2010.

9 svar to “Långben flyttar in”

  1. Wow wow, vilken fräck bild det blev!
    Starkt gjort att ta en så läcker bild om man har fobi! -Gillas!
    Morgan

  2. härlig bild och märligt nog skarp eftersom jag läser fobi😉🙂

  3. Ha, ha, ha. Också rädd för spindlar🙂
    – bilden är underbar. En äkta Åsa-bild igen. Gillar dina fingeravtryck … I bilderna alltså🙂

    /Mats

  4. fin bild…men håller med…dom ska helst inte flytta in!!!!
    Råkade läsa nån artikel i Vi i villa, å där skrev en kvinna..hur många jättespindlar kan det egentligen bo under en sovrumströskel….räckte för att sabba min nattsömn

    /M

    • Uh… jag tror inte jag vill veta hur många spindlar som får plats där… vilken skräck att hitta dem där!

  5. Känns som att kameran kanske annars kan hjälpa dig att bota din fobi! Om du fortsätter att koncentrera dig på att göra så fina spindelbilder i stället för att vara rädd så går rädslan snart över, tror du inte?

  6. Oj oj oj … visst är det tur att man har en hjälte som kan rycka in. Får själv kraftiga rysningar när jag ser en spindel. Din bild är annars fantastiskt fin. Här är det inte spindlar som är det stora problemet utan möss. Dom har julafton under diskbänken. Då är det också bra att ha en hjälte som laddar och vittrar musfällorna, något jag vägrar att befatta mig med.

    Ha en fortsatt skön och spindelfri helg🙂

Kommentera

 
