Långben i Myntan

Precis utanför altandörren har jag en blomlåda där jag planterat en liten kruka mynta. Den verkar trivas rysligt bra för den är ungefär 100 ggr större än det taniga exemplar jag lade i kundkorgen när jag handlade kryddväxter på Willys för några månader sedan. Lite frost och minusgrader verkar inte heller bekomma den… För några veckor sedan när jag skulle nypa av några blad mynta till en smarrig dessert, träffade jag på ett oväntat besök. ”Långben” was there…

~ av ÅsaV på 30 oktober 2010.

6 svar to “Långben i Myntan”

  1. Långben kan man träffa på lite varstans tycker jag…
    Härlig och fin bild fick du på din besökare.
    Ha en riktigt fin och bra söndag!
    Kramar Maria

  2. Mycket Vading över den här bilden. Gillas!!!

  3. Man kan konstatera att även Långben gillar mynta. En härlig bild på besöket. Hoppas myntan klarar sig länge till.

  4. Snyggt och klockrent!

  5. Tjusig bild som jag gillar mycket, vackert med ljuset i bakgrunden.
    Morgan

  6. Snyggt, det var ena rediga långa ben.

    /Niklas

Kommentera

 
