Hem ljuva hem

Äntligen hemma igen! I en och en halv vecka har jag varit inlagt på infektion på Akademiska sjukhuset för svår dubbelsidig lunginflammation. Tänk er en och en halv vecka kopplad med en slang i näsan fastsatt i väggen (med syrgas). Dessutom fullständig isolering från övriga pga smittrisken… det ska vara liiite enformigt då.  Tur att det fanns TV på rummet, för den blev min bästa vän under hela denna tid!  Nu har jag varit borta fyra veckor från jobbet och vid utskrivningen idag sjukskrev läkaren mig ytterligare en och en halv vecka. Den tiden kan nog behövas för att få upp lite kondis igen – för nu rör  jag mig som en 80-åring ungefär!🙂

Räkna med att jag kommer att besöka era bloggar under den kommande veckan!

Vila

~ av ÅsaV på 22 oktober 2010.

8 svar to “Hem ljuva hem”

  1. men å och usch….gud så trist…men så kul att du nu sluppit ut då😉

    Kram/Momn

  2. hm..Mona typ..skulle det ju vara…fast det visste du ju….

  3. Dubbelsidig lunginflammation och fullständig isolering….nej, det låter inge vidare måste jag säga – usch!! Då blir det skönt att komma hem och koppla upp sig – inte till syrgasen utan till nätet och bloggen🙂

    Mvh, Jörgen

  4. Usch det där lät inget vidare. Tur att du är på bättringsvägen.
    Krya på Dig!
    Kramar Maria

  5. Åh så skönt att höra ifrån dig Åsa. Jag har varit väldigt orolig sedan jag läste att du haft 40 graders feber i en vecka. Och när jag inte sett några inlägg så har jag varit ännu mer orolig. Dubbelsidig lunginflammation … oj oj oj, inte att leka med. Det är inte så vanligt att man drar på sig det. Så himla skönt att du är hemma igen och får börja bygga upp krafterna. Du behöver nog din sjukskrivning. Njut av att du är frisk igen nu och bygg upp dina krafter lugnt och försiktigt.

    Kram
    Anita

  6. hemska tanke, vilken pärs kan jag tänka mig! skönt att komma hem och till vardagen igen….

  7. Oj,oj,oj det låter hemskt jobbigt det du genomlidit! Tur att du är på bättringsvägen nu då i alla fall. Jag hade lunginflammation en gång på 80-talet och det var det värsta jag varit med om. Tog lång tid innan man fick upp kondisen igen. Så sköt om dig nu och ta det lugnt.

  8. Jag hade en dubbelsidig lunginflammation för många år sen… inget man vill råka ut för igen. Men det var ingen svår, det blev penicillin och vila. Hoppas du hittar tillbaka till kondis och kraft snart!🙂

    //M

Kommentera

 
